Waardegericht ondernemen
Mensen willen onderdeel zijn van een groter geheel. Zowel je werknemers als je gasten/klanten willen onderdeel zijn van het verhaal wat jij met je bedrijf wilt vertellen. Door heel concreet te vertellen waar het bedrijf voor staat vertel je meteen een verhaal en haak je aan bij een groter goed. Door te beginnen bij de kern heb je als ondernemer controle over waar je als bedrijf staat. Doordat je alle beslissingen die je neemt kunt toetsen op de kernwaarden van jouw bedrijf zijn ze gefundeerd en krijgen ze legitimiteit.
We beginnen met een kennismakingsgesprek, als dat voor jou positief is dan plannen we de volgende vijf sessies in. In de eerste twee meetings zullen we ons richten op het bepalen van de waardes van jouw bedrijf en eventueel kijken naar de missie/visie. De daarop volgende twee meetings gaan we aan de slag met het implementeren van die kernwaardes in het bedrijf of de organisatie. Hoe neem je je team mee, wat moet er veranderen, hoe vertel ik het verhaal naar binnen en naar buiten. De laatste bijeenkomst zullen we na een aantal maanden inplannen en evalueren hoe het gaat en waar je eventueel nog tegenaan loopt.
Het resultaat van dit traject is dat je je als ondernemer of leider meer geaard voelt. Dat je meer sturing hebt over de koers van het bedrijf, dat je meer anticiperend kunt werken. Dit zal er uiteindelijk voor zorgen dat je bedrijf succesvoller wordt.